حقوق و مزاياي دريافتي وزرا و نمايندگان مجلس چقدر است؟

۱۴ بازديد ۰ نظر

جريان ثبت حقوق و مزاياي دستگاه‌هاي اجرايي نشان مي‌دهد كه بالاترين ميانگين خالص حقوق در پست‌هاي مختلف ، ۲۴ ميليون تومان براي استاندار و همتراز آن بوده است.

حقوق و مزاياي دريافتي وزرا و نمايندگان مجلس چقدر است؟

به گزارش اقتصادنيوز به نقل از ايسنا، ثبت جزئيات حقوق و مزاياي دستگاه‌هاي اجرايي براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام مي‌شود و در همين راستا سامانه ثبت حقوق و مزايا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازي شد و از ابتداي سال ۱۳۹۷ دستگاه‌هاي مشمول بايد براي ورود اطلاعات حقوق اقدام مي‌كردند.

با اين وجود گزارش سازمان اداري و استخدامي نشان داد كه حتي تا سال جاري تعدادي از دستگاه‌ها و زيرمجموعه‌هاي آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از اين‌رو جهت اجراي تكليف قانون بودجه پرداخت حقوق كاركنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

مقالات بيشتر:وكيل خوب در اروميه

ميانگين حقوق دريافتي وزير، ۲۰ ميليون

اما گزارش دريافتي ايسنا از وضعيت حقوق و مزاياي ثبت شده دستگاه‌هاي اجرايي (سه قوه) به تفكيك سطح پست آنها در سال جاري حاكي از آن است كه بالاترين ميانگين خالص حقوق (حقوق منهاي كسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بيش از ۲۴.۳ ميليون تومان در هر ماه است.

ميانگين خالص حقوق  براي وزيران بيش از ۲۰ ميليون تومان ثبت شده  و اين در حالي است كه ميانگين خالص دريافتي معاون وزير و همتراز آن بيش از وزير بوده و تا ۲۱.۷ ميليون تومان اعلام شده است.

ميانگين خالص پرداختي به نمايندگان مجلس  نيز ۱۷.۴ ميليون تومان ثبت شده است.

براساس اين گزارش ميانگين خالص حقوق معاون موسسه يا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ ميليون، مديركل و همتراز ۱۷.۲ ميليون، معاون مديركل و همتراز ۱۳.۱ ميليون تومان است.

در ساير پست‌ها نيز ميانگين خالص حقوق رئيس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئيس گروه و همتراز ۱۳.۲ ميليون و كارشناس و همتراز ۹.۵ ميليون تومان ثبت شده است.

بيشترين اضافه كار براي كيست؟

در رابطه با جزئيات پرداخت حقوق در پست‌هاي مختلف، نيز بالاترين ميانگين اضافه‌كار براي استاندار و همتراز آن با بيش از ۷.۹ ميليون تومان اعلام شده است.

ميانگين اضافه‌كار وزير ۶.۱ ميليون و معاون وزير نيز به ۶.۲ ميليون تومان مي‌رسد كه بعد از استاندار، بالاترين متوسط اضافه كار است.

بالاترين ميانگين رفاهي براي معاونان وزير و موسسات

همچنين وضعيت ميانگين رفاهي پرداخت شده بين پست هاي مختلف نشان مي دهد كه رقم پرداخت شده براي وزير و همتراز آن ۷.۴ ميليون و معاون وزير ۱۲ ميليون تومان است ولي بالاترين ميانگين به معاون موسسه با ۱۳ ميليون تومان اختصاص دارد.

ميانگين رفاهي كه براي نمايندگان مجلس  پرداخت شده به ۸.۱ ميليون تومان مي‌رسد و براي استاندار  ۸.۵ ميليون تومان است.

 

اعلام حقوق وزير، نماينده، استاندار و...

لازم به يادآوري است كه اين آمار ثبت شده به تدريج و با ورود كليه دستگاه‌ها و درج اطلاعات تكميلي مي‌تولند دستخوش تغييراتي شود.

مقالات ديگر:توليد كننده شيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.